Księgowość

Teczki

Zajmujemy się prowadzeniem księgowości zarówno pełnej, jak i uproszczonej. Zakres naszych działań dopasowujemy do realnych wymagań przedsiębiorców, uwzględniając szereg indywidualnych czynników.

 

Pełna księgowość

W ramach prowadzenia pełnej księgowości wykonujemy następujące czynności:

  • prowadzimy pełne księgi zgodnie z prawem bilansowym i przepisami prawa podatkowego,
  • sporządzamy politykę rachunkowości zgodnie z art. 10 uor,
  • wypełniamy deklaracje podatkowe i składamy deklaracje do stosownych organów,
  • prowadzimy ewidencje oraz rejestry środków trwałych, amortyzacji i wyposażenia,
  • ewidencjonujemy operacje gospodarcze,
  • sporządzamy sprawozdania dla celów GUS,
  • przygotowujemy sprawozdania do Urzędu Statystycznego,
  • sporządzamy roczne sprawozdania finansowe,
  • reprezentujemy klientów podczas kontroli z ZUS i US,
  • przygotowujemy i wysyłamy Jednolite Pliki Kontrolne,
  • przygotowujemy przelewy podatkowe,
  • wykonujemy różnorodne czynności w ramach zdalnej księgowości.

 

Uproszczona księgowość (PKPiR) Podatkowa Książka Przychodów i Rozchodów

Na uproszczoną księgowość składają się następujące czynności:

  • księgowanie dostarczonych dowodów księgowych,
  • prowadzenie rejestru środków trwałych i amortyzacji,
  • ewidencjonowanie operacji gospodarczych,
  • prowadzenie rejestrów podatku VAT oraz sporządzanie deklaracji podatku od towarów i usług,
  • przygotowywanie i składanie deklaracji podatkowych,
  • przygotowywanie i wysyłanie Jednolitych Plików Kontrolnych.

 

Ryczałt, karta podatkowa

Obsługujemy klientów rozliczających się w oparciu o ryczałt i kartę podatkową. Wówczas wykonujemy następujące zadania:

  • prowadzimy ewidencję podatkową ryczałtu ewidencjonowanego,
  • prowadzimy rejestry VAT i sporządzamy deklaracje VAT-7 / VAT-7K,
  • przejmujemy na siebie kontakty z urzędami w wyżej wymienionym zakresie.